Motto
CHCEME PŘEDEJÍT ZAHOŘKLOSTI,
vzniklo zcela spontánně hned na prvním setkání kruhu komunikace neboli Káčka. Zahořklosti pramenící z nedostatků informací či ne zcela správně prezentovaných informací. Na prvním setkání nevzniklo pouze motto, ale i návrh struktury Káčka a byl dán silný impuls k tomu, aby se ve spolupráci se školou změnily webové stránky.
Káčko funguje ve třech základních krocích:
NÁDECH – aneb cesty po kterých putují informace do středu z okolí
STŘED – třídění sesbíraného
VÝDECH – aneb cesty, kterými putují informace od středu do okolí
Cesty nádechu neboli odkud vede cesta a také ti, jenž zprávy přináší
1. od Rodičů,zaměstnanců, veřejnosti – na bázi jednotlivce
2. z Třídních schůzek – ideální vize zpravodaj v každé třídě
3. z Rady – členové i nečlenové společnosti
4. ze Slavnostní konference – účastníci
5. z Kruhů – tvůrci daného kruhu
Cesty výdechu neboli ke komu a kudy vede cesta a také ti, jenž zprávy předávají
1. na Slavnostní konferenci – předávají členové rady všem přítomným
2. na Třídních schůzkách – vize jednotlivých zpravodajů předávající zprávy rodičům
3. na Web a Facebook – správci webu Anna Svobodová a Michal Smejkal
správce facebooku Patrik Dvořák, předávají zprávy všem
4. na Nástěnce – zatím nezrealizováno, všem fakticky přítomným ve škole
Kdo a kde je střed a jak vlastně pracuje?
Vize Káčka je taková, že funguje zcela ze samostatného a odpovědného přístupů členů, zpravodajů a vědomí toho, že my ostatní víme, kde informace hledat i jak a kým se předávají.
Samozřejmě ale ani Káčka by tu nebylo bez práce a úsilí konkrétních členů:
Zuzana Duchoslavová – za školu
Patrik Dvořák, Michal Smejkal, Anna Svobodová, Eva Křížová, Markéta Janáková, Lenka Vybíralová, Denisa Skalická – rodiče základního a středního stupně.
Tito, ale i někteří další, kteří se zapojili jen nějakou výsečí ve společné práci, se ke konci loňského školního roku a během letních prázdnin sešli mnohokrát a ladili struktura Káčka tak, aby mohlo fungovat zcela samostatně a stanovovali si priority a úkoly.
Hlavní úkoly, které se vytyčily
1. Změna webu a co vlastně na webu?
2. Zpravodaj v každé třídě
3. Nástěnka
Co se týká webových stránek jsou zde na proklik ze školního webu a teď se pracuje na jejich postupném zaplňování. Dalším důležitým krokem je naučit rodiče tyto stránky navštěvovat a nacházet v nich potřebné informace. Zredukovat tak i množství mailových zpráv.
Idea každá třída má svého zpravodaje, který je poslem zpráv do i z, je zatím závislá od aktivity nás rodičů.
Nástěnku vidíme jako šanci informovat ty, jenž čekají na své ratolesti a vůbec jsou fakticky přítomni v prostorách školy. Myšlenka, co vše na ni a kam ji umístit je zatím v plenkách.
Setkání kruhu komunikace jsou zcela nepravidelná a jen čas ukáže co nám kde vázne, chybí, a to, jak je nastaveno jeho fungování, zda pomáhá či nikoli. A to budou impulsy k tomu se setkat a ladit dál…